עדכוני משרות ב WhatsApp!

שפת גוף בראיון עבודה

“אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו כיצד גרמת להם להרגיש” (מאיה אנג’לו).

הידעתם? 93% מהרושם שאנו עושים על הסביבה אינו מילולי כלל.
המראיין קורא את שפת הגוף שלכם ובונה פרופיל לתכונותיכם.

מה זה אומר בעצם?
שלעיתים, התשובה שלכם בראיון עבודה כלל לא משנה, אלא הדרך שבה הבעתם את עצמכם, יצרתם קשר עין ,לחצתם למראיין את היד או החיוך שנתתם לו בסוף הראיון.

בואו נרחיב על זה:

מהי לחיצת יד נכונה?
לחיצת יד היא בעצם הבעת כבוד הדדי ומחוות היכרות
בראיון- חשוב מאד לקבל את המראיין בלחיצת יד לא חזקה מדי, לא חלשה מדי, אלא משהו באמצע. כמובן שחשוב ליצור קשר עין ולחייך את החיוך הכי מאושר שלכם! ככה מתחילים ראיון.
לגבי סוף הראיון, זה לגמרי עניין של הרגשה. אם היה לכם ראיון טוב, הרגשתם חיבור הדדי למראיין והיה “קליק”, לחצו לו את היד גם סיום, חייכו וכמובן ואל תשכחו לציין בפניו שהייתם מאד שמחים לקבל את התפקיד.

חיוך קו עקום שמיישר הכל
תחייכו כאשר אתם נכנסים לחדר- מבטיחה שהמראיין יחייך בחזרה (גם אם לפני כן היה לו ראיון זוועתי).
תחייכו כאשר אתם אומרים את המשפט הראשון שיוצא לכם מהפה – יכול להיות שזה לא יהיה המשפט הכי טוב שלכם, אבל החיוך עלול לגרום למראיין לאהוב אתכם עוד קודם.
תחייכו כאשר אתם מרגישים קצת לחץ מהשאלה של המראיין- לעיתים התשובה בכלל לא משנה, אלא הדרך שבה בחרתם לענות עליה. (אגב, זה ממש בסדר להגיד שאתם קצת בלחץ וצריכים כמה שניות אך כמובן שעדיף לשדר כמה שפחות לחץ למראיין).
תחייכו כאשר אתם יוצאים מהחדר- לא משנה באיזו תחושה אתם יוצאים מהראיון, תמיד תחייכו, תודו למראיין על שהקדיש מזמנו וצאו מהחדר בראש מורם!

יצירת קשר עין עם המראיין
חשוב מאד ליצור קשר עין עם המגייס לפחות 80% מהזמן. זו הדרך שלכם לגרום לו להבין שאתם קשובים אליו, מרוכזים ומסוקרנים מהמשרה(וממנו).
קשר עין משרה תחושה של ביטחון עצמי גבוה, שימו לב שכאשר אתם מדברים עם אדם שנתפס בעיינכם מוצלח/חכם/יפה יותר, קשה לכם ליישר מבט ולהסתכל לו זמן רב בעיניים.
המראיין רוצה לראות שאתם בעלי ביטחון עצמי גבוה ויודעים לדבר על עצמכם ללא הסתייגות או קושי ולכן- הקפידו על יצירת קשר עין ובמיוחד כאשר אתם מספרים על עצמכם.

חוסר נוחות או לחץ בזמן הראיון מביאה אותנו להתעסק בחפצים או באיזור הפנים על מנת להרגע מהסיטואציה, מה שמשדר למראיין לחץ, ביטחון עצמי נמוך וחוסר נוחות.
אלו הדברים שאנחנו לא רוצים לשדר למראיין בשום אופן!
ותהיו קשובים לגוף שלכם בזמן הראיון, הניחו ידיים בצדי הגוף ותשתמשו בהם רק כאשר אתם מדברים ורוצים לתאר משהו. כאשר אתם מקשיבים למראיין, שדרו רוגע על הכסא ואל תתעסקו בשום דבר מיותר.

תחושת הלחץ מביאה אותנו לדבר מהר, בהתלהבות ולעיתים גם לגמגם קל.
חשוב מאד שקצב הדיבור שלכם יהיה עקבי, רך ונעים . כאשר אתם מדברים – תנשמו, תחייכו ותדברו כאילו אתם משתפים את החבר מהתיכון שלא ראיתם הרבה זמן.

זכרו- המראיין בעצמו עבר ראיון עבודה או שניים במהלך חייו ויתכן אפילו ששבוע קודם הוא בכלל פוטר מעבודתו ומחר בבוקר יש לו ראיון עבודה ויצטרך להיות בסיטאוציה זהה לשלכם.

אגב, אני אוהבת להתייחס לראיון כאל שיחה נעימה בין שני אנשים שרק רוצים להכיר זה את זה ולהבין האם יש מקום לעבוד יחד:)
כבר נשמע מרגיע יותר לא?

בהצלחה!

רוצים לקבל עוד טיפים?
מוזמנים להכנס לבלוג שלי >> לחצו כאן>>

 

שירלי תדיון – מאמנת למציאת עבודה וקריירה

שתפו:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

השאר תגובה

למשרות מהיום:

מתקינים / קבלני משנה

תיאור המשרה: לחברה וותיקה ומובילה בתחומה הממוקמת בחולון ועוסקת בייצור והתקנות בתחום האלומיניום מול ענף הבנייה, דרושים מתקינים להתקנת מסתורי כביסה, פרגולות , מעקות זכוכית

להגשת מועמדות

נהגי הפצה למשאיות 15/12 טון

תיאור המשרה: לחברת סנו פרופשיונל בע”מ בפארק תעשיות עמק חפר,דרוש/ה נהג/ת חלוקה עם רשיון עד 12/15טון.* מתאים גם לחיילים משוחררים* שכר + בונוסים למתאימיםלפרטים נוספים

להגשת מועמדות

כתבות נוספות שיעניינו אותך

משרה לזמן מוגבל

הישארו מעודכנים

שמחים להכיר! האתר בהרצה מוזמנים לכתוב לנו פידבקים ושאלות.

במסגרת השימוש באתר אנחנו משתמשים בעוגיות לצורך ייעול חווית הגלישה ופעילויות שיווקיות במפורט בתקנון הפרטיות כאן